IN LOVE

2015-07-10 // Kategori: Allmänt
 

AHAVA ESSENTIAL DAY MOISTURIZER - NORMAL TO DRY

2015-07-09 // Kategori: Allmänt
Tänkte tipsa er om denna suuperbra dagcremen från märket AHAVA. Hade aldrig hört talas om denna produkt innan. Har använd denna varje dag efter kommit hem från frankrike, fick denna av min moster. Jag älskar konsistensen, är väldigt krämig och den är inte för tjock eller för rinnig. Perfekt för min hudtyp och den är lite svallkare. Jätteskönt att lägga på huden efter man torkat ut huden efter att legat på stranden o badat eller använd massa rengöring på ansiktet. http://www.ahavaus.com/essential-day-moisturizer-normal-to-dry
 

Sleek makeup - Face form Contouring & blush palette

2015-07-09 // Kategori: Allmänt
Tänkte ta upp denna palett i ett inlägg, säga lite vad jag tycker om denna produkt. Jag har testat den några gånger nu. Jag köpte den i frankrike, så inte för så länge sen. Ett par veckor sen. Jag var ute efter en contouring färg eller palette. Tänkte först på Anastasia contouring plaette. Men den hittade jag inte. Men tillslut så fick jag tag på denna istället. För priset så kunde jag inte låta bli att köpa den. 
Contour färgen ÄLSKAR jag. Den är en sån kall och perfekt färg för min hudtyp/färg. Så är jättenöjd med den. 
Highlithern kan jag tycka var liite för guldigt. Vad ska man säga, lite för varm färg? På en highlither vill jag också ha kallarna ton. Så jag skulle inte använda den på vintern. Men på sommaren är den ändå okej när man är brunare och får en varmare färg i hela ansiktet. 
Bronzern eller solpudret kanske ni tycker ser väldigt oranget ut, och jag håller med. Men på huden blir den såå fin faktiskt. Älskar färgen och att den är lite shimmrig. När det är en bronzer tycker jag det är finare. Men skulle också bara använda den på sommaren, för den är alldeles för varm färg för att ha på vintern. 
I helhet är jag väldigt nöjd med denna paletten. Färgerna är väldigt pigmenterade som ni kan se. Har swachat färgerna på min underarm när jag är som blekat, så ni har förståelse över att de inte är sån här kontrast i ansiktet. Är verkligen värt sitt lilla pris. 
 
 

Chokladmassage?

2015-07-09 // Kategori: Allmänt
 Har ni någonsin hört talas om chokladmassage? Låter frestande? Haha, det gjorde det för mig iallafall. På http://www.upplevelse.com/ så hittar du denna massagen. Verkar varaväldigt lungande o hur skönt skulle det inte vara att ligga o få med massage där det luktar massa choklad? Priset för 60 minjuter är 650 minuter. Är de värt eller inte? Någon som kan rekomendera? Gör chokladen något som är bra eller är den bara där för att? Lämna gärna en kommentar ifall du vet något. 
Något annat som jag också tyckte lät spännande var floating http://www.upplevelse.com/floating. Man flyter stilla i vattnet i 45 minuter utan störande ljud eller ljus. Och sedan när man kommer upp ska tydlien stressen runit ut i vattnet. För det första är min tanke, hur ska man kunna flyta i 45 minuter? haha, nejmen kan knappt flyta en minut. Men jag tror absolut att det är avslappnande. Skulle absolut velat prova. 

Mac prolongwear concealer eller YSL concealer?

2015-07-09 // Kategori: Allmänt
Vilket ska man välja? 
 
Mac pro longwear concealer
Denna concealern är väldigt täckande o rekomenderar inte denna för dig som inte har så mycket att täcka eller att anväda denna på t.ex. sommaren. Den är tjockare och tyngre än YSL concealer, och denna är väldigt bra för dig som har väldigt mörka ringar under ögonen eller röda finnar som du vill täcka. På sommaren skulle den kännas väldigt tjock och inte skön att ha på huden. Har väldigt fin finish och sitter där den sitter ett pra tag. 
 
YSL concealer
Är en lättarna o mindre täckande concealer, som jag rekomenderar till dig som inte använder så mycket smink eller inte har så mycket att täcka. Denna är bättre att använda på sommaren. Den har en smart applicering vilket gör så man väljer själv hur mycket produkt man behöver till skillnad från Mac pro longwear. 
 

salogbeautybox.se

2015-04-07 // Kategori: Allmänt
Kikade in lite på salongbeautybox.se och hittade en vldigt rolig grej som jag faktiskt aldrig sett innan som jag bara var tvungen att dela med mig av haha. Det kallas Chinup patch, som man sätter under hakan/på halsen och låter sitta där i 45 minuter och efter några tiotals timmar ska man se resultat av en minskad dubbelhaka och ett ansiktlyft. Tyckte det var en liten annorlunda grej och skuolle vara väldigt kul att prova och se om den funkar haha. Är det någn av er kanske som har tesat denna eller något liknande? 
Chinup patch
Sedan hittade jag också denna roliga och intressanta ansiktsmasken. Skulle tydligen vara bra för trött och uttorkande hy. Och det är perfekt för mig på vinter och vår då jag brukar få torr hy. Den minimerar också pormasker som alltid är super. Det jag fastnande för just var att den var så rolig formad direkt i paketet. Har aldrig sett en sådan innan och fattar inte rikitigt hur den funkar och man inte ska "smeta" ut den själv. Var väldigt rolig och lite intrssant mask iallafall och skulle också vara väldigt kul att testa denna. 
Golden collagen face mask
Sen tyckte jag denna oljan för naglarna var grymt smart. Det är som en rollon. Hur smart? Den är väldigt liten också, 4 ml. Vilket gör att man kan ha med den överallt och när man känner för det smeta på lite. Det är ingen pump heller vilken gör att man inte behöver använda undersidan av handen för att smeta ut det. Så slipper man ju att bli kladdig.Självaste oljan verkar ju också vara väldigt bra. Den är både för nagelband och naglarna. 
Nail drops 4 ml rollon

First impression- Baby skin, Instant Pore Eraser

2015-04-05 // Kategori: Allmänt
Har nu testad denna produkt från Maubelline Newyork, som varit väldigt omtalad. Första intrycket var väldigt bra faktiskt. Älskar konsistensen och jättelätt och blanda ut. Den har en "tjockare" konsistens vilket ger att porerna minskar. Det blir som hud utan på och jämnar till bucklan. Hjälper finnar lite också. Haha, låtar lite äckligt men det ger ett väldigt fint resultat. Jag kommer tillbaka när jag testat denna produkt lite mer. 


Vad jag tycker om gel-eyeliner

2015-03-24 // Kategori: Allmänt
Vad är egentligen bäst? Gel, cake, liquid eyeliner? Den finns många olika former och "Konsistenser" på eyeliners och som är bra att använda vid olika tillfällen. 
Gel-eyeliner applicerar man med en pensel som är tunn och liten för att få finaste resultatet. Det kan vara lite svårt i början att applisera med en pensel som är mjuk. Det var det iallafall för mig, när den var så mjuk så blev det inte längre att man använde toppen av pensel för den böjde sig så mycket.
 
När jag använder gel-eyeliner rekomenderar jag att ha lite torkad eyeliner på. Visst, det kanske låter lite äckligt med det är mitt tips som funkar väldigt bra för mig. Men då gäller det att tvätta borsten ofta så det inte kommer in massa smuts i eyeliners osv. Varannan eller var tredje gång man använder den rekomenderar jag. 
 
En gel-eyeliner som jag tipsar om är Maybelline NewYork Eyestudio lasting draa gel eyeliner (01 black) som jag tycker är super. Är mycket produkt och ger är väldigt svart färg, kolsvart. Håller även väldigt länge, vissa eyeliners kan det bli så att vissa delar faller av så det blir som små hål vilket inte är snyggt. Men öven lätt att tvätta bort med sminkbortagningen. 
 
Dock en eyeliner som jag dissar är en från Wetnwild Cram Eyeliner little black dress vilket jag inte gillar eftersom den blir inte riktigt svart, den får ett mer "brunsvart" färg om ni förstår. Inte mycket pigmnt vilket jag inte gillar med eyeliners. 
 

Ska jag färga ombre?

2015-03-24 // Kategori: Allmänt
Har nu en stund varit sugen på att färga mitt hår ombre. Mitt hår är väldigt tråkigt just nu och vill ha någon förändring. Så om man skulle färga lite ljusare toppar?


..

2015-03-23 // Kategori: Allmänt
 

Ögonbrynen formar ditt ansikte

2015-03-23 // Kategori: Allmänt
Ursäkta för dålig uppdatering på sistone, men tänker inte gå in så mycket på det för är tillbaka nu och ska börja blogga som vanligt. 
 

Idag tänkte jag prata lite om ögonbynen. Tycker att ögonenbrynen formar hela ansiktet. Så jag själv lägger rätt mycket tid och vill ha mina ögonbryn fina och "fixade". Jag använder Browiz på yttre ögonbrynet där färgen är lite mörkare. Och fram så använder jag en vanlig ögonbrynspenna från anistasia som är ljusare och mindre pigmenterad, just för att få det naturligare och tycker att resultatet blir mycket snyggare än om man fyller i skarpt fram. Detta passar bra för mig.
Jag tycker det är väldigt svårt och visa och säga hur man SKA noppa osv sina ögonbryn just eftersom alla har olika form på ansikte och ögonbryn. Den "rätta" formen som man har från början är den som passar sitt ansikte och är gjort för sitt ansikte. Man ska inte börja noppa för mycket på formen. Och helst inte över, då man börjar ändra formen och ögonbynen kan se väldigt trötta då. 

Review- maybelline wonder dream foundation

2015-03-14 // Kategori: Allmänt
Var ju och köpte denna foundationen för ungefär en vecka sedan och testat en varje dag sedan dess och tänkte berätta lite vad jag tycker. 
För det första kan jag säga att det är mindre innehåll än vad en vanlig foundation brukar göra. Visst, det är olika men de flesta burkar ligga på 30ml. Denna ligger på 20ml. 
Så det tycker jag är en sämre sak, det tar ju fortare slut då.Så lite för dyr för hur mycket produkt man får. Men tycker absolut självaste produkten är superbra. Den är väldigt väldigt lätt och är perfekt nu till vår/sommar men ändå har den täckning. Efter en skoldag t.ex. är det inte alls jobbigt att ha på den. Den känns inte. Så det är superbra. Täckningen (som jag känner) är mellan. Den täcker det som jag vill. Är väl inte den bästa foundationen om man har acne eller mycket att täcka. 
Applikatorn som man använder tycker jag är jättesmart. En vanlig pump kan det bli att man pumpar ut för mycket. Och då använder man all produkt fast att man inte behöver och då kan det oftast bli völdigt kakigt, tjockt och ändra färgen. Denna tar man som typ en "sticka" och lägger direkt på ansiktet i olika delar av ansiktet så ser man precis hur mycket man behöver. 
Är värt sitt pris, men längre fram tycker jag att de borde änra förpackningen till en större. 
 
 

Nya naglar!

2015-03-11 // Kategori: Allmänt



New in

2015-03-09 // Kategori: Allmänt
Var inne idag och köpte lite nytt smink med mamma som jag behövde. Köpte en ny concealer som jag sa igår att jag skulle göra. Fick bli fitme igen. Är ju så bra så körde på den. Köpte också en foundation som är i min färg (de andra har blivit för mörka haha) testade den nya dream wonder nude från maybelline newyork. Köpte också en eyeliner för min andra håller på att ta slut. Asså omg så jävla bra. Skitfin och litet spets och tror att denna kommer bli superbra. 


Tips på beauty-youtubers, 2 bästa!

2015-03-08 // Kategori: Allmänt
Gjorde ju ett inlägg och beautybloggar och sa att jag skulle göra ett inlägg och sådana youtubers också. Blev kanske lite senare än väntat men tänkte ta mig tid att göra det nu ändå haha. 
Älskar att kolla på olika beautyyoutubers. Kan sitta i timmar och bara kolla på youtube. 
 
Och den första jag tänkte tipsa er om är en svensk youtuber, Therse Lindgren.
Som inte bara gör sminkningar utan många hauls, tips, videos med hennes pojkvän Anders och massa annat. Man blir alltid så himla glad när man ser att hon har laddat upp en ny video. 
 
Den andra tjejen jag tänkte tipsa er om är Lauren Curtis och är en brittisk youtuber. Som jag tycker är såå bra. Hon har verkligen kvalité på sina videos och man blir bara glad varje gång man hör henne prata. Hon gör väldigt fina sminkningar och tips på olika produkter vilja jag gillar jättemycket. 
 
 

→ Design: mslfoto.blogg.se